Kritički progres serija je radionica i kritičarskih masterclassova koja omogućuje polaznicima dublje upoznavanje raznih umjetničkih i povijesnih aspekata baletne umjetnosti, dramskog kazališta te mjuzikla, razvijanje naprednih vještina i znanja potrebnih za razumijevanje i interpretiranje umjetničkih djela i izvedbi te uspješno specijalizirano kritičarsko i drugo kvalitetno i stručno medijsko djelovanje u tom polju. Program obuhvaća pripremanje za specijalizirani medijski rad u elektroničkim publikacijama, dnevnim novinama, novinama u kulturi i časopisima te radiju.
U 2024. godini održane su 3 radionice i 3 masterclassa u Zagrebu. Ciljana populacija bili su sveučilišni studenti komunikologije, novinarstva i književnosti koji bi se u svom profesionalnom radu mogli baviti umjetničkom kritikom.
Maja Đurinović održala je 14. studenog 2024. održala masterclass i radionicu za dvije grupe studenata novinarstva Hrvatskog katoličkog sveučilišta na temu: „Uvod u baletnu umjetnost od Luisa XIV do Petruške i baletna kritika“. Dan je uvid u pojavu i razvoj baleta kao kazališne umjetnosti, te baletne kritike, a ujedno je bilo uvodna priprema za odlazak na novu predstavu Baleta HNK u Zagrebu: Žar-pticu i Petrušku Igora Stravinskog i pisanje kritike. Program je izveden u kombinaciji izlaganja, vizualnih primjera i razgovora. Cilj je bio razviti ili proizvesti interes za ovaj specifični medij kazališne umjetnosti, upozoriti na društveni i politički kontekst njegova povijesnog razvoja i recepcije. Također je osviješteno da je u baletnu umjetnost od samog početka upisan transkulturalizam te kako su povijesne migracije umjetnika mijenjale kulturnu, kazališnu i plesnu scenu, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Poseban je akcent stavljen na fenomen Ruskih baleta kao nove forma baleta 20. stoljeća, te novih čitanja i interpretacija antologijskih naslova, koji sada već predstavljaju balet 21. stoljeća. Unutar toga su posebno predstavljeni naslovi Žar-ptica i Petruška, baleti koji su mijenjali estetiku i poetiku tradicionalnog: klasičnog baleta, kao i njihova otvorenost za aktualne, suvremene umjetničke interpretacije. Polaznicima je program i njegova tema bilo najavljeno ranije, uz poziv da „prolistaju“ stranicu Baleti.hr i pročitaju poneki tekst koji im je privukao pozornost. Izložene su osnove pisanja baletne kritike te se vodila kritička diskusija o prikazanim baletnim insertima.
Vesna Muhoberac održala je masterclass i radionicu kazališne kritike za studente komunikologije Hrvatskoga katoličkoga sveučilišta u sklopu kolegija Novinarstvo u kulturi 7. studenoga 2024. i za studente kroatistike Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu 14. studenoga 2024. na kolegiju Staroslavenski jezik. Na masterclassu su studenti uvodno preispitivali svoja znanja i stajališta o kazalištu, a zatim su obrađivani povijest i specifičnosti kazališne kritike kao žanra u odnosu na ostale umjetničke kritike, osnovno teatrološko pojmovlje nužno za pisanje kvalitetne novinske kazališne kritike, istaknuti problemi suvremene novinske kazališne kritike i njezini elementi, kao i dvostruka vrijednost kazališne kritike: informativna i dugoročna, u kojoj kritika postaje povijesni dokument. Problematiziran je znanstveno-publicistički funkcionalni stil kojim se piše kazališna kritika, objektivnost i subjektivnost, kao i supostojanje kritičara i gledatelja, odnosno pozicija kazališnoga kritičara u odnosu na predstavu i publiku. Dan je pregled kazališnih novina, časopisa u online i papirnatim izdanjima i uvid u vrste kazališne kritike s obzirom na medije. Prikazani su inserti iz dviju antologijskih hrvatskih kazališnih predstava, Krležina Kraljeva u režiji Dina Radojevića u Gradskom dramskom kazalištu Gavella (praizvedba 1970., na televiziji emitirana snimka predstave 1990. u režiji Branka Ivande) i Marulićeve Judite u režiji Marina Carića na Splitskome ljetu (praizvedba 1979., na televiziji emitirana snimka predstave u režiji Milivoja Puhlovskoga 1999.). U okviru radionice studenti su kritički raspravljali o viđenim insertima, vježbali artikuliranje stavova o različitim aspektima produkcija i pisali svoje prve kazališne kritike.
Irena Paulus održala je masterclass i radionicu za dvije grupe studenata komunikologije 24. listopada 2024. na HKS-u. Masterclass naslova Stage Musical, Film Musical, a tema je bila razlikovanje kazališne i filmske forme mjuzikla. Temeljen na razumijevanju dvaju različitih medija kojima se prenosi karakteristična glazbeno-scenska vrsta, masterclass kroz niz primjera progovara o procesu oblikovanja mjuzikla „ispred“ i „iza“ scene. Također je objašnjen put od kazališnog prema filmskom mjuziklu (poput „Fantoma u operi“), odnosno od filmskog prema kazališnom mjuziklu (poput „Ljepotice i zvijeri“). Traže se zajednički elementi jednog i drugog (pjesme, gluma, ples), te elementi koji po kojima se razlikuju (činovi, glazbeni brojevi; odnosno filmski prizori, filmska montaža). Masterclass je održan na engleskom jeziku te je tražio aktivno sudjelovanje sudionika.
Radionica Kako pisati o mjuziklu? uzela u obzir sve temeljne komponente mjuzikla: glazbu, pjevanje, govor, glumu, scenografiju, kostimografiju, režiju, libreto, interpretaciju sadržaja i tako dalje. Na primjeru jednog nasumično odabranog teksta o mjuziklu, pokazuje se razlika između novinarskog prikaza i novinarske kritike. Usmeno se „slaže“ jedan novinarski prikaz fragmenta iz filmskog mjuzikla La La Land, na način da se sudionicima dijele zadaci: svatko usmeno izgovara prikaz jedne komponente mjuzikla. Nizanjem prikaza različitih, ranije navedenih komponenata, stvara se cjelovit (usmeni) tekst, primjenjiv na konkretnu glazbeno-scensku predstavu. Radionica je održana na hrvatskom jeziku.