Znanstvena monografija Hrvatski film u 21. stoljeću – Dugometražna igranofilmska produkcija od 2001. do 2022. godine i dnevna novinska filmska kritika autora i doktora znanosti Zlatka Vidačkovića i Ive Rosande Žigo objavljena je u izdanju Umjetničke organizacije Metropolis (MET) i Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) te uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija i HAVC-a. Monografija je to velikog formata na 184 stranice u kojoj je multidisciplinarnim pristupom analizirana cjelokupna suvremena hrvatska igranofilmska produkcija, predstavljeno je 190 hrvatskih dugometražnih igranih filmova, a sintetizirane su i analizirane 664 novinske filmske kritike.
U 12 poglavlja predstavljen je film kao masovni medij današnjice, kontekst promjene kritičke recepcije hrvatskoga filma u 21. stoljeću, najekraniziraniji hrvatski književnici, ključni redatelji i žanrovi hrvatskog igranog filma i njihova kritička recepcija, društvene teme i subjekti hrvatskih filmova, te hrvatski film u funkciji interpretatora društveno-kulturne zbilje.
Nakon uvoda, knjiga problematizira film kao masovni medij današnjice i osvrće se na status filma unutar modela masovne komunikacije u vremenu novih medija. U trećem poglavlju razmatra se kontekst promjene kritičke recepcije hrvatskog filma u 21. stoljeću, govori se o osnutku HAVC-a, potrebi stvaranja filmskog studija kakav je nekad bio Jadran film, ulozi HRT-a u produkciji hrvatskog filma, nezavisnoj filmskoj produkciji, odnosu filmske kritike i hrvatskog filma te o renesansi hrvatskog filma u kritičkoj recepciji dnevnih novina. U uvodu poglavlja Hrvatska književnost na filmu u 21. stoljeću govori se o tradiciji ekranizacija književnosti na domaćem filmu i filmovima nastalima prema predlošcima hrvatskih pisaca. U tablici su navedena sva književna djela korištena kao predložak i filmovi koji su po njima nastali od 2001. do 2022. godine, kao i popis književnika s najvećim brojem ekranizacija, proznim piscima Tribusonu, Mlakiću, Tomiću i Balenoviću te dramatičaru Mati Matišiću. Navedene su i obrađene ekranizacije romana za djecu – Duh u močvari Ante Gardaša, Kušanovi Koko i duhovi i nastavci, Šegrt Hlapić Ivane Brlić-Mažuranić i ostali… U petom poglavlju govori se o ključnim redateljima hrvatske kinematografije 21. stoljeća, Mataniću kao najplodnijem s 11 filmova, Branku Schmidtu sa 7, Sviličiću, Ogresti, Nuiću, Brešanu i ostalima, a u poglavlju se i pojedinačno obrađuju i redatelji Brešan, Ogresta, Matanić, Schmidt, Sviličić, Grlić, Radić, Ostojić, Nuić, Milić, Vitez i Vrdoljak. Naglasak je stavljen i na kvantitativni i kvalitativni uspon redateljica unutar domaće kinematografije, pa su tako u ovom tekstu predstavljene Hana Jušić, Ivona Juka, Dana Budisavljević, Andrea Štaka, Antoaneta Alamat Kusijanović, Sonja Tarokić, Snježana Tribuson i Barbara Vekarić.
Posebno su obrađeni i najpozitivnije kritički ocijenjeni igrani filmovi počevši od debitantskog naslova Ne gledaj mi u pijat Hane Jušić, Matanićev Zvizdan, Jelčićev Obrana i zaštita, Ti mene nosiš Ivone Juka, Sigurno mjesto Jurja Lerotića i Plavi cvijet Zrinka Ogreste. U posebnom potpoglavlju analizirani su i najnegativnije ocijenjeni redatelji i filmovi od strane kritike u 21. stoljeću. Šesto poglavlje donosi pregled žanrova u kontekstu kritičke recepcije, obrađena je drama, film ceste, povijesni film, fantastični, kriminalistički i komedije.
U knjizi su obrađene ključne teme i subjekti domaćeg filma u 21. stoljeću te film kao interpretator društveno kulturne zbilje. Govori se o filmovima koji tematiziraju kršenja ljudskih prava i razna socijalna pitanja, nacionalne manjine, filmovi koji otvoreno kritiziraju razne sfere suvremenog društva i slično… U knjizi se nalazi i iscrpan popis svih filmova snimljenih u razdoblju koje knjiga obrađuje i filmskih ekipa i osvojenih Zlatnih arena. U knjizi se nalazi i praktičan tablični prikazi nagrađenih filmova u Puli, tablični prikaz najnagrađivanijih redatelja, najgledanijih filmova u kinima i nagrada na međunarodnim festivalima. Za kraj knjige naveden je popis literature i raznih izvora te kazalo filmova, oboje opremljeni s plakatima hrvatskih filmova.
Knjiga je tiskana uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i HAVC-a